مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:202021-01-20بين الملل

توصیه بورل به دولت بایدن درباره ایران


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: رییس جمهور منتخب آمریکا با پیوستن دوباره به برجام به جای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید می تواند در زمان صرفه جویی کند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: رییس جمهور منتخب آمریکا با پیوستن دوباره به برجام به جای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید می تواند در زمان صرفه جویی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگو با خبرگزاری رویترز به بیان دیدگاه هایش درباره ریاست جمهوری جو بایدن پرداخت.

وی در بخشی از این مصاحبه به برخی تصمیمات دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا برای خروج از توافقات بین المللی اشاره کرد و گفت: تنها با دو چیز؛ بازگشت آمریکا به توافق اقلیمی (پاریس) و پیوستن مجدد به توافق هسته ای با ایران، جهان جایی بهتر و امن تر خواهد بود.

بورل درباره وعده های انتخاباتی جو بایدن که گفته است، قصد بازگشت به برجام را دارد، تاکید کرد که واشنگتن با پیوستن مجدد به برجام به جای تلاش برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید، در وقت صرفه جویی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که دولت بایدن به عنوان اولین گام چه کاری می تواند انجام دهد، اظهار داشت: تهدید به اعمال تحریم علیه هر کسی که با ایران به گونه ای روابط اقتصادی دارد را متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه بورل به دولت بایدن درباره ایران

توصیه بورل به دولت بایدن درباره ایران