مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:152021-01-20بين الملل

از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا


دولت ترامپ در آخرین روز کاری خود شاهد تحولاتی همچون عفو 143 نفر از سوی وی و همچنین استعفای رییس سازمان سیا بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دونالد ترامپ که ساعاتی تا پایان دوران ریاست جمهوری اش باقی مانده، بامداد امروز (چهارشنبه) 143 دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در وبگاه رسمی خود با اعلام این خبر نوشت: از این میان، 73 نفر عفو کامل شده اند و 70 نفر دیگر نیز تخفیف مجازات گرفته اند.

کاخ سفید در این بیانیه لیست کامل این افراد را آورده است که از میان آنها نام استیو بنون استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور ترامپ به چشم می خورد.

از سوی دیگر جینا هاسپل که توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به ریاست سیا منصوب شده بود، قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن از سمت خود کناره گیری کرد و به فعالیت 36 ساله خود در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پایان داد.

طبق گزارش راشاتودی ، هاسپل در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، در خصوص استعفای خود گفت که عمیقاً به کاری که [او و سیا] با یکدیگر انجام داده اند، افتخار می کند.

هاسپل در سال 2018 بعنوان رییس سیا منصوب شد و به اولین زنی تبدیل شد که این سمت را در اختیار گرفته بود و جایگزین مایک پمپئو وزیر خارجه فعلی ایالات متحده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا

از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا