مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:052021-01-20اجتماعي

زباله؛ هدیه نامطبوع گردشگران به روستاها


یکی از مهم ترین دغدغه روستاهای هدف گردشگری خرم دره، رها کردن زباله توسط گردشگران در روستاها است.

- ایسنا/زنجان بخشدار مرکزی خرم دره گفت: یکی از مهم ترین دغدغه روستاهای هدف گردشگری خرم دره، رها کردن زباله توسط گردشگران در روستاها است.

مصطفی ثنایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت بالای خرم دره در حوزه توریسم به ویژه اکوتوریسم به علت برخورداری از آب و هوای مناسب، اظهار کرد: در حال حاضر سه روستای شهرستان شاگل روستای الوند، انجلین و سوکهریز از روستاهای هدف گردشگری است، هر چند سایر روستاها نیز از این ظرفیت برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دغدغه روستاهای هدف گردشگری، رها کردن زباله در طبیعت توسط گردشگران است، اضافه کرد: این امر یکی از بزرگ ترین مخاطرات زیست محیطی برای نسل های آینده نیز محسوب می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه هر گردشگر باید به سهم خود در حفاظت از محیط روستا به ویژه طبیعت آن احساس مسئولیت کند، تصریح کرد: روستاها به دلیل مجاورت بیشتر با طبیعت، شاید بیشترین آسیب را از زباله های بر جا مانده در محیط زیست ببینند و دام های اهلی همواره مورد تهدید زباله ها قرار دارند.

ثنایی بر ضرورت فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید یاد بگیریم اگر وارد طبیعت می شویم، زباله های مان را موقع بازگشت با خودم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله؛ هدیه نامطبوع گردشگران به روستاها

زباله؛ هدیه نامطبوع گردشگران به روستاها