مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:552021-01-20سياسي

عضویت در شوراهای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه است


نمایندگان مجلس در مصوبه ای مقرر کردند که عضویت در شورای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه است و به تناسب میزان فعالیت و نوع همکاری اعضا، پاداش مناسب به آنان پرداخت خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، موادی از لایحه شوراهای حل اختلاف را تصویب کردند.

بر اساس ماده 40، پرونده‏ هایی که تا زمان لازم الاجراء شدن این قانون منتهی به صدور رأی نشده است ظرف مدت سه ماه با رعـایت قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1394/9/16 با اصلاحات و الحاقات بعدی در شـوراها رسیدگی و نسبت به آنها اتخاذ تصمیم می شود.

مطابق با ماده 41 لایحه مذکور، عضویت در شورای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه بوده و به تناسب میزان فعالیت و نوع همکاری اعضا، پاداش مناسب به آنان پرداخت خواهد شد.

دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش موضوع این ماده توسط رییس قوه قضاییه ابلاغ می گردد.

بر اساس تبصره این ماده، قوه قضاییه می تواند جهت عضویت در شورا از طریق به کارگیری بازنشستگان دستگاه های اجرایی خصوصاً بازنشستگان قوه قضاییه اقدام نماید.

مطابق با ماده 42، چنانچه عضو شورا در آزمون وکالت دادگستری (اعم از کانونهای وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه) یا کارشناس رسمی دادگستری پذیرفته شود و حسن سابقه او در شورا به تأیید رییس کل دادگستری استان برسد، مدت کارآموزی وی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت در شوراهای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه است

عضویت در شوراهای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه است