مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:502021-01-20اقتصادي

رییس کل بانک مرکزی: از تورم 120 درصدی و دلار 50 هزار تومانی جلوگیری کردیم


در سال 1397 پیش بینی می کردند که قیمت دلار تا 40 و 50 هزار تومان هم برود اما ما جلوی آن را گرفتیم و در یک بازه زمانی طولانی آن را نزدیک 11 هزار تومان متوقف کردیم - رییس کل بانک مرکزی ضمن بیان این که در حال حاضر اقتصاد کشور را بدون نفت مدیریت می کنیم ، گفت: من به عنوان رییس کل بانک مرکزی از همه بیشتر دنبال کاهش نرخ ارز هستم و هیچ عمدی برای افزایش نرخ ارز در کار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در مذاکرات اخیر، وزارت خارجه کره جنوبی قول داد برود و با دست پر برگردد.

البته پیشنهاداتی دادند که تجهیزات کرونا بدهند ولی ما 7 میلیارد دلار پول داریم که حق ماست و به آنها گفتم که واقعا باید طلب ایران را بدهند و خسارت مالی هم بدهند و این پول قبل و بعد از آغاز مسئولیت من در آنجا بود.

وی افزود: مشکل اصلی کره این است که حتما باید برای تبدیل پول به سراغ بانک های آمریکایی بروند.

قبلا از کره کالا می آوردیم و وقتی تحریم شد دیگر نتوانستیم از کره کالا بیاوریم و همه آنها متوقف شد و به صورت کلی تجارت ما با کره با صادرات نفت و واردات کالا بود.

به صورت کلی، این اراده وجود نداشت که کار را انجام بدهند و متاسفانه اراده سیاسی ندارند ولی خودشان گفتند که به زودی با نظر مثبت باز می گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بانک مرکزی: از تورم 120 درصدی و دلار 50 هزار تومانی جلوگیری کردیم

رییس کل بانک مرکزی: از تورم 120 درصدی و دلار 50 هزار تومانی جلوگیری کردیم