مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:152021-01-20پزشكي

در «هوای آلوده» چی بخوریم؟


آلودگی هوا تهدید کننده جدی سلامت است اما امکان رهایی کامل ازآن وجود ندارد؛می توانیم با توجه به نوع تغذیه و غذای مصرفی روزانه و استفاده بیشتراز مواد غذایی موثرتر، - گروه سلامت خبرگزاری فارس:این روزها،حال هوای شهرها خوب نیست! علاوه بر اینکه همه مناطق با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، آلودگی هوا این میهمان قدیمی نیز حالمان را دگرگون کرده و جسم و روح مان را آزرده می کند.

هیدروکربن های سرطان زای ناشی از سوخت ناقص مواد سوختی، انواع فلزات سنگین مثل سرب که با سوختن ترکیبات نفتی مثل بنزین و گازوییل در هوا منتشر می شوند و گاز خطرناک مونو اکسید کربن از جمله  ترکیبات آسیب زا در زمان آلودگی هوا هستند.

 آلودگی هوا همچنین بیماری های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از آن را زیاد می کند.

این اتفاق معمولاً در افراد مستعد بیماری قلبی - عروقی مانند کسانی که بیش از 60 سال دارند یا کسانی که سابقه نارسایی قلبی دارند، رخ می دهد.

همچنین کسانی که دچار ناراحتی ریوی مزمن هستند یا دیابت دارند، بیش از دیگران در معرض خطرات قلبی - عروقی ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

 آلاینده های موجود شامل ترکیبات مختلفی است که از طریق هوای تنفسی وارد بدن شده، آثار مخرب آن روی بافت های بدن، دستگاه تنفسی و قلب و عروق بر جای می ماند و در طولانی مدت ابتلا به پوکی استخوان را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در «هوای آلوده» چی بخوریم؟

در «هوای آلوده» چی بخوریم؟