مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-20سياسي

کتاب تحقیق و مدیریت برای حفاظت از پلنگ ایرانی منتشر شد


مدیر عامل موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی، از انتشار کتاب تحقیق و مدیریت برای حفاظت از پلنگ ایرانی خبرداد.

- آرزو صانعی، مدیر عامل موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارتباط میان تحقیق و مدیریت در حوزه امور حفاظتی گربه سانان در کشور، یکی از موضوعات چالش برانگیز در سال های گذشته بوده و هست.

اینکه چگونه می توان ارتباط موثری میان نتایج تحقیقات علمی و آکادمیک و اقدامات مدیریتی با در نظر گرفتن ابعاد وسیع آنکه شامل مشارکت گروه های ذی اثر متعددی نیز می شود برقرار کرد، به گونه ای که به واسطه آن از دستاوردهای این تحقیقات بتوان برای مدیریت هدفمند این گونه ها در کشور بهره گرفت، از موضوعاتی است که برای سالیان متمادی یکی از کمبودهای اساسی در زمینه حفاظت از حیات وحش در کشور بوده است.

صانعی افزود: بدیهی است که مدیریت حیات وحش مولفه های متعددی را شامل می شود که تحقیقات در راستای شناسایی وضعیت موجود به همراه آگاهی از سایر یافته های علمی مرتبط با گونه ها، در زمره این موضوعات است.

وی ادامه داد: با این مقدمه، اهمیت پرداختن به مضمون بهم پیوستگی تحقیقات و مدیریت در راستای اجرای اقدامات حفاظتی هدفمند قابل درک است که در کتاب اخیر با عنوان تحقیق و مدیریت برای حفاظت از پلنگ ایرانی، به این موضوع پرداخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب تحقیق و مدیریت برای حفاظت از پلنگ ایرانی منتشر شد

کتاب تحقیق و مدیریت برای حفاظت از پلنگ ایرانی منتشر شد