مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 05:302021-01-20پزشكي

آغاز مرحله دوم غربالگری طرح «شهید سلیمانی» ویژه سالمندان گیلانی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی، گفت: در این مرحله 300 هزار سالمند گیلانی غربالگری می شوند.

- آبتین حیدرزاده در گفتگو با شناسی و تحت مراقبت قرار گرفتند، گفت: این طرح به کاهش تعداد مبتلایان و مراجعان به بیمارستان ها کمک قابل توجه ی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح با اولویت پایش و غربالگری دوباره سالمندان، افزود: این طرح از امروز در استان گیلان آغاز و در آن سالمندان که در معرض خطر این بیماری هستند با توجه به این که بسیاری از آنها دارای بیماری های زمینه ای بوده غربالگری و پایش شده و در صورت نیاز به کمک اقدامات بعدی برای آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود تا 300 هزار سالمند گیلانی غربالگری شوند، اضافه کرد: این غربالگری به صورت غیر حضوری بوده و به وسیله بهورزان با کمک نیروهای بسیج و سپاه انجام خواهد شد و از سالمندان سوالاتی پرسیده شده که در صورت بروز مشکل مورد مشاوره قرار می گیرند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه سالمندانی که توانایی پاسخ گویی نداشته و یا تک زیست باشند از طریق سفیران سلامت شناسایی می شوند، گفت: در حال حاضر 800 سفیر سلامت در گیلان فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرحله دوم غربالگری طرح «شهید سلیمانی» ویژه سالمندان گیلانی

آغاز مرحله دوم غربالگری طرح «شهید سلیمانی» ویژه سالمندان گیلانی