مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 14:502021-01-19سياسي

لندن: برجام از اولین محورهای گفت وگوی تروییکای اروپا با دولت بایدن است


وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر از موضع جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام استقبال و تصریح کرد که این توافق از اولین محورهای مورد بحث میان تروییکای اروپایی با دولت جو بایدن خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دومینیک راب که روز سه شنبه در صحن علنی مجلس عوام سخن می گفت زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران را فرصتی برای دولت بایدن دانست تا با برجام را احیا کند.

وی عنوان کرد که رییس جمهوری منتخب آمریکا از پنجره فرصتی که برای تلاش جهت پیشرفت قطعی و ملموس در زمینه برجام وجود دارد، آگاه است.

این درحالی است که رییس جمهوری منتخب آمریکا بازگشت به برجام را مشروط دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همواره اعلام کرده است در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن: برجام از اولین محورهای گفت وگوی تروییکای اروپا با دولت بایدن است

لندن: برجام از اولین محورهای گفت وگوی تروییکای اروپا با دولت بایدن است