مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 13:502021-01-19پزشكي

60 درصد مبتلایان به کرونا سابقه بیماری زمینه ای دارند


نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر، گفت: 60 درصد افرادی که درگیر کرونا می شوند، سابقه بیماری غیر واگیر داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدچار بیماری قلبی، 21 درصد مبتلایان دارای دیابت و 27 درصد به بیماری های مزمن ریوی مبتلا بوده اند، عنوان کرد: 30 درصد مبتلایان به کووید 19 دچار بیماری زمینه ای بوده اند و 37 درصد مرگ و میرها به مبتلایان بیماری های غیر واگیر مربوط بوده است؛ 70 درصد افراد بالای 60 سال که در پی ابتلاء به این بیماری فوت می کنند، به یکی از بیماری های زمینه ای مبتلا بوده اند.

نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیر واگیر ادامه داد: به رغم اینکه باید توجه ویژه ای به بیماری های واگیر داشته باشیم از بیماری های غیر واگیر هم نباید غافل شویم.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در ارائه خدمات به بیماران پس از شیوع کرونا در کشور، عنوان کرد: زمان آغاز شیوع ویروس در ایران ما در حوزه خدمات رسانی با مشکلات متعددی رو به رو شدیم که به تدریج وضعیت بهتر شد.

در هفته های اول خدمات قابل ارائه به بیماران غیر واگیر کاهش چشمگیری پیدا کرد، به عنوان مثال ویزیت چاقی 75 درصد با مشکل مواجه شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مراقبت های فشار خون، دیابت و غربالگری های سرطان هم با آسیب های جدی در این دوران رو به رو شدند، به بازبینی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مبتلایان به کرونا سابقه بیماری زمینه ای دارند

60 درصد مبتلایان به کرونا سابقه بیماری زمینه ای دارند