مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 13:152021-01-19پزشكي

اهدای اعضای مادر 23ساله اردبیلی جان 8بیمار را نجات می دهد


مسؤول واحد شناسایی فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: نهمین اهدای عضو سال جاری استان اردبیل که مادری 23 ساله بود، صبح امروز به تهران اعزام شد.

- معصومه نجفی زارع بعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: صبح امروز نهمین بیمار اهدای عضو استان اردبیل که مرگ مغزی شده بود جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی افزود : سمانه کوهی هیر 23 ساله ساکن روستای خیارک و دارای 2 کودک خردسال بود که روز جمعه 26 دی ماه به دلیل تصادف با خودرو، دچار خون ریزی مغزی شده و به بیمارستان فاطمی اردبیل انتقال و در بخش ویژه و تحت مراقبت مخصوص تحت نظر و درمان بودقرار گرفت.

مسؤول واحد شناسایی فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متاسفانه یک روز بعد، وضعیت بیمار بسیار وخیم شده و در روز بعد نیز اندک علائم حیاتی هم از دست رفت و مرگ مغزی اتفاق افتاد.

نجفی زارع بیان داشت: با بررسی پزشکان متخصص بیمارستان فاطمی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و پزشکی قانونی اردبیل، مرگ مغزی بیمار تایید و طبق شرایط موجود بیماری کووید-19 از بیمار تست PCR گرفته شد که خوشبختانه منفی بود.

وی ادامه داد: خانواده محترم و فداکار بیمار، پس اطلاع از مرگ مغزی عزیز خود، به شکل داوطلبانه رضایت خود برای اهدای عضو را اعلام کردند که جا دارد از تصمیم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای مادر 23ساله اردبیلی جان 8بیمار را نجات می دهد

اهدای اعضای مادر 23ساله اردبیلی جان 8بیمار را نجات می دهد