مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 12:252021-01-19بين الملل

تلاش دولت سعودی برای قتل یک فعال حقوق بشر در کانادا


یک فعال حقوق بشر عربستانی در کانادا گفت که دولت سعودی تلاش داشته او را همچون جمال خاشقچی به سفارتخانه خود در اتاوا بکشاند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولید الهذلول برادر لجین الهذلول زندانی معروف عربستانی در صفحه توییتر خود نوشت که سفارتخانه سعودی در کانادا تلاش کرده او را به داخل سفارتخانه کشانده و همچون جمال خاشقچی به قتل برساند.

الهذلول نوشت که محمد بن سلمان می خواهد تمامی اعضای خانواده اش را مجازات کند و هنگامی که او درخواست تمدید پاسپورتش را به سفارتخانه اعلام کرده، به او گفته اند که باید حضوری به سفارتخانه برود، در حالی که روند کار را می توان به صورت غیر حضوری انجام داد.

علیاء الهذلول خواهر وی نیز در صفحه توییترش نوشت: این تفکر و عقلانیت کشوری نیست که می خواهد شهر آدم فضایی ها را بسازد [در اشاره به ساخت شهر هوشمند لاین] این تفکر و عقلانیت یک مزرعه دار است.

هر مسئولی در عربستان فکر کند که با اذیت و آزار یک شهروند به وطنش خدمت می کند، بداند که به زودی محاکمه خواهد شد.

مضاوی الرشید فعال حقوق بشری معروف عربستانی نیز در واکنش به توییت ولید الهذلول نوشت که مقامات سعودی دست به مجازات دسته جمعی زده اند و از این رو به تعداد افرادی که در عربستان به دنبال پناهندگی هستند، افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دولت سعودی برای قتل یک فعال حقوق بشر در کانادا

تلاش دولت سعودی برای قتل یک فعال حقوق بشر در کانادا