مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 09:452021-01-19اقتصادي

اجرایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا از سال 1401


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اجرایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات از آبان 1401 خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید زادبوم امروز در نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  به بررسی توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا پرداخت و گفت: در مجموع 4 موافقنامه چند جانبه و حدود 10 موافقنامه دو جانبه در سازمان توسعه تجارت ایران راهبردی می شودکه از موافقتنامه های چند جانبه فقط موافقتنامه اوراسیا موفق ترین است و عملیاتی شده و سه موافقتنامه دیگر از جمله اکو، دی هشت و سازمان های همکاری های اسلامی هر کدام در مرحله ای متوقف شده اند اما موافقتنامه اوراسیا به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی و همچنین متن آن به سرعت پیش رفت.

  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح تشکیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا  اولین بار در سال 1994  توسط رییس جمهور قزاقستان مطرح شد؛ اما در سال 2015 یعنی 21 سال بعد شروع و اجرایی شد که هدف از تشکیل این اتحادیه ایجاد فضای واحد اقتصادی و ترویج رقابت سالم در بازار مشترک و سیاست های مشترک در کشاورزی، انرژی و .

بود.

  رییس کل سازمان توسعه تجارت بیان داشت: اتحادیه اقتصادی اروپا خیلی کامل است اما اتحادیه اقتصادی اوراسیا به مرحله تکاملی اتحادیه اقتصادی اروپا نرسیده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا از سال 1401

اجرایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا از سال 1401