مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 09:352021-01-19دانش

بررسی وضعیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی/ چرا واحدهای کارورزی کم است؟


عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حال حاضر تعداد واحد کارورزی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی کم است و لازم است که تعداد واحد کاروزی افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه دوازدهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دستور این جلسه که به ادامه بررسی گزارش وضعیت دانشگاه شهید رجایی و برنامه های کیفیت بخشی و توسعه آن اختصاص داشت، با اشاره به سیر تحولات آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی در دنیا، گفت: باید با توجه به این تحولات، ذهنیت موجود در مورد آموزش نیز تغییر یابد و رکن آن، این است که باور کنیم آموزش برای کمک به حل مسائل جامعه، پیشرفت و ایجاد اشتغال مناسب است و نیازمند بازسازی و نوسازی های جدی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش تحث تأثیر فناوری های جدید تغییر کرده است، به عنوان مثال کشور آلمان با توجه به شرایط روز و لزوم تغییرات جدید، مقطع لیسانس را به 3 سال تقلیل داده است.

در واقع ما به دنبال نظام آموزشی مفید و مؤثر هستیم.

از سوی دیگر باید به مفهوم یادگیری همراه با کار توجه داشت و در واقع مفهوم یا پارادیمی که بر یادگیری از طریق انجام کار (Embedded Learning) تأکید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی/ چرا واحدهای کارورزی کم است؟

بررسی وضعیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی/ چرا واحدهای کارورزی کم است؟