مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 09:202021-01-19پزشكي

سوپ مرغ غذای مناسب برای زمان اسهال


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: سوپ مرغ غذای مناسبی برای زمان اسهال است چون این سوپ حاوی مواد مغذی و الکترولیت هایی بوده که الکترولیت ها و مواد مغذی از دست رفته در اسهال را جبران می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: سوپ مرغ غذای مناسبی برای زمان اسهال است چون این سوپ حاوی مواد مغذی و الکترولیت هایی بوده که الکترولیت ها و مواد مغذی از دست رفته در اسهال را جبران می کند.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: در زمان اسهال از جوجه آب پز یا بخارپز استفاده کنید چرا که این نوع طبخ جوجه، قوام ملایم و مناسبی ایجاد می کند و قابلیت هضم پروتیین جوجه را بالا می برد همچنین مواد مغذی لازم در شرایط اسهال را تامین می کند.

وی بیان کرد: مصرف مایعات به ویژه آب در طول روز برای جبران کم آبی بدن در این افراد توصیه می شود و بهتر است مایعات بین وعده های غذایی نوشیده شود و حجم غذا در هر وعده غذایی کاهش یابد.

علیزاده توصیه کرد: در زمان اسهال سیب زمینی آب پز یا بخارپز ساده و نرم شده (پوره) همراه با کمی نمک بدون افزودن روغن و همچنین موز رسیده به دلیل داشتن املاح مفید به ویژه پتاسیم و مواد پره بیوتیکی مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوپ مرغ غذای مناسب برای زمان اسهال

سوپ مرغ غذای مناسب برای زمان اسهال