مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:502021-01-19اقتصادي

لزوم آموزش باغداران در زمینه تربیت درختان


یک محقق بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات لرستان گفت: لازم است با شناخت از وضعیت رشد و باردهی ارقام مختلف سیب و تسلط بر اصول کلی تربیت درختان میوه راه های غلبه بر مشکلات موجود در زمینه ترییت درختان سیب را به باغداران استان آموزش داد.

- ایسنا/لرستان یک محقق بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات لرستان گفت: لازم است با شناخت از وضعیت رشد و باردهی ارقام مختلف سیب و تسلط بر اصول کلی تربیت درختان میوه راه های غلبه بر مشکلات موجود در زمینه ترییت درختان سیب را به باغداران استان آموزش داد.

بردیا مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تربیت درختان میوه به شکل مناسب یکی از نیازهای اساسی و مهم باغات میوه جهت افزایش کمیت و کیفیت محصول است که در این رابطه انتخاب روش تربیت سازگار با درختان میوه امری بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: در لرستان نیز همانند بسیاری از مناطق کشور روش پرورش درختان سیب به صورت بدون محور یا جامی است که دارای مزایا و معایبی است و اجرای صحیح این روش پرورش درختان سیب باعث افزایش عملکر باغات می شود.

مرادی با اشاره به این که مهم ترین ارقام سیب در استان شامل گلدن دلیشز و رد دلیشز است و ارقام ایرانی مانند گلاب کهنز نیز در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند، افزود: در پرورش درختان سیب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آموزش باغداران در زمینه تربیت درختان

لزوم آموزش باغداران در زمینه تربیت درختان