مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:452021-01-19اقتصادي

منطقه ای کردن دستمزدها نیازمند ثبات اقتصاد است


یک فعال حوزه کار لازمه تعیین مزد منطقه ای را ثبات اقتصادی دانست و گفت: تمام کشورها ابتدا مزد حداقلی را پذیرفته و از آن تبعیت کرده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.

- یک فعال حوزه کار لازمه تعیین مزد منطقه ای را ثبات اقتصادی دانست و گفت: تمام کشورها ابتدا مزد حداقلی را پذیرفته و از آن تبعیت کرده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی تعیین دستمزد کارگران به شکل منطقه ای، اظهار کرد:در بحث مزد منطقه ای چند عامل اثرگذاراست؛ اول اینکه ثبات اقتصادی حاکم باشد و رکود بنگاهها، مشکل بیکاری و عدم تعادل در بازار را شاهد نباشیم.

وی افزود: مساله بعد حضور بخش خصوصی در اقتصاد است.

بخش خصوصی باید در حوزه های اقتصاد مشارکت قوی و پررنگی داشته باشد و به راحتی ایفای نقش کند ولی وقتی چنین مساله ای دیده نمی شود، تولیدکنندگان با مشکلات عدیده از جمله عدم تامین مواد اولیه مواجهند و هزینه های زندگی کارگران در حال افزایش است؛ یعنی هنوز زیرساختهای اساسی برای منطقه ای کردن دستمزد آماده نیست و نمی توان به مزد منطقه ای ورود کرد.

این فعال حوزه کار گفت: هر سال در زمان تعیین دستمزد مباحثی نظیر مزد منطقه ای به میان می آید و به دلیل آنکه کارفرمایان اعلام می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه ای کردن دستمزدها نیازمند ثبات اقتصاد است

منطقه ای کردن دستمزدها نیازمند ثبات اقتصاد است