مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:302021-01-19سياسي

دانشمندان ممکن است موج های پس زمینه جهان را یافته باشند


با توجه به اینکه کشف امواج گرانشی می تواند به ما در درک کیهان کمک کند، دانشمندان اکنون احتمالا امواج پس زمینه جهان را یافته اند.

- با توجه به اینکه کشف امواج گرانشی می تواند به ما در درک کیهان کمک کند، دانشمندان اکنون احتمالا امواج پس زمینه جهان را یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، دانشمندان ممکن است امواج گرانشی را که برخی از رویدادهای پس زمینه جهان را تشکیل می دهند، نه فقط آنهایی که از رویدادهای غیر معمول مانند برخورد سیاه چاله ها ناشی می شوند، شناسایی کرده باشند.

محققان رصدخانه نانوگراو (NANOGrav) که یک رصدخانه نانوهرتز برای جستجوی امواج گرانشی در آمریکای شمالی است، یک سیگنال قوی را کشف کرده اند که ممکن است پس زمینه موج گرانشی را نشان دهد، یعنی نشان دهنده امواج حاصل از ادغام ابرسیاه چاله ها در سراسر کیهان باشد.

رصدخانه نانوگراو به جای تلاش برای شناسایی مستقیم این امواج، به دنبال تأثیرات این امواج بر روی تپ اخترها بوده است که الگوهای نوری آنها اغلب در دوره های طولانی مدت ثابت است.

تپ اخترها(Pulsar) ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می کنند و پالس های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی از خود منتشر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان ممکن است موج های پس زمینه جهان را یافته باشند

دانشمندان ممکن است موج های پس زمینه جهان را یافته باشند