مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:252021-01-19اقتصادي

سرمایه داری و چهره های مختلف آن


بی اعتمادی فزاینده نسبت به سرمایه داری به دنبال ناکامی های آن در حل چالش های بزرگ اجتماعی اقتصادی، به خصوص تغییرات اقلیمی و نابرابری های موجود در فرصت ها، - خبرگزاری فارس-گروه غرب از نگاه غرب: حتی پیش از آنکه همه گیری کووید 19 ایالات متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته را در بنوردد، اعتماد نسبت به سرمایه داری در سراسر جهان به خصوص در میان جوانان کاهش یافته بود.

در سال 2019 یعنی حتی زمانی که بیکاری پایین و دستمزدها رو به افزایش بود، 56 درصد از پاسخگویان به یک پیمایش جهانی که از سوی موسسه بارومتر اعتماد ادلمن انجام شده بود، معتقد بودند که زیان های سرمایه داری از نوعی که امروز وجود دارد، بیشتر از محاسن آن است.

در آمریکا به طور خاص تنها 51 درصد از بزرگسالان جوان در یک نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ در آن سال به سرمایه داری نمره مثبت داده بودند در حالی که 49 درصد آنها از سوسیالیسم اقبال کرده بودند.

بی اعتمادی فزاینده نسبت به سرمایه داری به دنبال ناکامی های آن در حل چالش های بزرگ اجتماعی اقتصادی، به خصوص تغییرات اقلیمی و نابرابری های موجود در فرصت ها، درآمدها و ثروت ها مشهود است.

هرچند محرک های خصوصی پشت سرمایه داری برای تشویق بهره وری، رشد و ابتکار خوب است، ولی آنها اغلب  با هنجارهای اجتماعی انصاف و عدالت در تضاد قرار دارند و باعث تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه داری و چهره های مختلف آن

سرمایه داری و چهره های مختلف آن