مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:152021-01-19سياسي

شهرداری ابزار کافی برای پیشگیری از خطر در پایتخت ندارد


سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت: شهرداری بدون مجوز قضایی ابزار کافی برای پیشگیری از خطر ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت: زمستان سال گذشته به یکی از ساختمان های عمومی و ناایمن تهران رفته بودم و اعلام کردم این ساختمان ها در برابر حریق و زلزله ناایمن است ولی به من جواب دادند که ان شاءالله اتفاقی نمی افتد البته حق داشتند جان مردم مهم است و روزی مردم هم نباید غیرمهم باشد.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: بر مبنای قوانین، ضوابط و مقررات شهرداری ها در زمینه حفظ ایمنی شهری دو دسته وظیفه دارند که وظیفه اولی مدیریت سانحه و اطفاء حریق و دسته دوم پیشگیری از وقوع حریق است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر چه جامعه عموما شهرداری ها را موظف می داند تا برای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند پلاسکو اهتمام ورزند اما قوانین موجود در زمینه این ساختمان ها چندان شهرداری را در اجرای چنین وظایفی دخیل نمی داند.

اعطا با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها گفت: تبصره این ماده به شهرداری اجازه داده در صورتی که از طریق مأمور فنی خود خطر آفرین بودن بنایی را احراز کرد، در جهت رفع آن خطر اقدام کند و هزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری ابزار کافی برای پیشگیری از خطر در پایتخت ندارد

شهرداری ابزار کافی برای پیشگیری از خطر در پایتخت ندارد