مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:152021-01-19فرهنگي

روزنامه نگاران به داد ادبیات برسند


سیدمهدی زرقانی با اشاره به نبودن صفحه و ستون ادبی در بیشتر مطبوعات و با بیان این که ادبیات در کتاب های درسی جایگاه خود را از دست داده و صدا و سیما هم برنامه های ادبی اش را با کمترین بودجه بندی و نازل ترین سطح برگزار می کند از روزنامه نگاران خواست دست کم .

- سیدمهدی زرقانی با اشاره به نبودن صفحه و ستون ادبی در بیشتر مطبوعات و با بیان این که ادبیات در کتاب های درسی جایگاه خود را از دست داده و صدا و سیما هم برنامه های ادبی اش را با کمترین بودجه بندی و نازل ترین سطح برگزار می کند از روزنامه نگاران خواست دست کم آن ها به داد ادبیات فارسی برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این استاد دانشگاه و منتقد ادبی در یادداشتی با عنوان ادبیات در مطبوعات در پایگاه خبری شهر کتاب نوشته است: من خیلی با روزنامه ها سر و کار ندارم _ البته که جای مباهات نیست _ اما بر حسب اتفاق دو سه روزنامه را در فضای مجازی تورق می کردم که متوجه شدم اکثر قریب به اتفاق آن ها صفحه یا حتی ستون ادبی روزانه ندارند و در خوشبینانه ترین حالت یک روز هفته را به ادبیات اختصاص می دهند.

جوان تر که بودیم، روزنامه ها ستون ادبی روزانه داشتند و اگر کمی به عقب تر برویم، در حدود دهه چهل صفحات ادبی روزنامه ها جریان ساز بود و چهره های سرشناس شعر و داستان آن جا مطلب می نوشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه نگاران به داد ادبیات برسند

روزنامه نگاران به داد ادبیات برسند