مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:102021-01-19پزشكي

کشنده ترین سرطان در میان مردان چیست؟


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان معده را شایع ترین و کشنده ترین سرطان در مردان ایرانی عنوان کرد و گفت: سال گذشته 8800 مورد جدید ابتلا به سرطان معده در کشور شناسایی شد.

- جی پلاس ، شهرام یوسفی اظهار کرد: سرطان معده در حال حاضر در کشور ما شایع ترین سرطان در میان مردان ایرانی است، در حالی که در کشورهای غربی و آمریکای شمالی جزو پنج سرطان رایج نیز قرار ندارد که این موضوع باعث اهمیت دوچندان این بیماری به عنوان یک معضل بهداشتی و درمانی در کشور ما است.

مهر نوشت؛ به گفته وی، سرطان معده کشنده ترین سرطان در مردان ایرانی محسوب می شود و بر اساس آمار وزارت بهداشت در سال گذشته 8800 مورد جدید ابتلاء به سرطان معده در میان ایرانیان شناسایی شد.

این دانشیار بیمارستان شهدای تجریش از مهم ترین ریسک فاکتورها یا عوامل خطر بروز سرطان معده به تغییر سبک زندگی ایرانیان، افزایش مصرف فست فودها، استعمال دخانیات و الکل، ابتلاء به عفونت هلیکوباکترپیلوری، مصرف غذاهای نمک سود یا دودی شده اشاره کرد.

یوسفی فست فود و غذاهای آماده را مهم ترین عامل خطر و ریسک فاکتور ابتلاء به سرطان معده برشمرد و تاکید کرد: بهتر است مصرف فست فودها را به حداقل رسانده یا حتی به میزان صفر برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشنده ترین سرطان در میان مردان چیست؟

کشنده ترین سرطان در میان مردان چیست؟