مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:052021-01-19اقتصادي

طرح های مجاور جنگل های حرا باید تاییدیه زیست محیطی داشته باشند


عرصه های جنگلی به هیچ وجه قابل واگذاری نیست و هر طرح عمرانی و تولیدی در مجاورت جنگل های حرا باید به تایید سازمان های جنگل ها و حفاظت محیط زیست برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور درباره احداث مزرعه تکثیر لارو میگو در اراضی بندر دیر استان بوشهر افزود: در دو هکتار از اراضی که در محدوده شهری بندر دیر توسط بنیاد مسکن و شهر سازی به شخص حقیقی یا حقوقی واگذار شده قرار است سایت تکثیر و پرورش میگو تأسیس شود و این در حالی است که هیچ گونه مجوز زیست محیطی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اخذ نشده است.

فریبرز غیبی گفت: هر چند این اراضی در زمین های بالا دستی قرار دارد، اما در حال بررسی های فنی هستیم و چنانچه این اراضی در محدوده رویشگاه جنگلی و عرصه جزر و مدی قرار داشته باشد و یا ساخت جاده دسترسی به مزرعه پرورش میگو در این اراضی مانع از ورود سیلاب به جنگل حرا و دسترسی درختان به آب شیرین شود، بر اساس قانون نسبت به توقف طرح اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان این که حیات جنگل های حرا یا مانگرو به سیلاب ها وابسته است و درختان از طریق سیلاب ها به مواد معدنی و آب شیرین دسترسی پیدا می کنند، گفت: اگر فعالیت های عمرانی، صنعتی و تولیدی موجب قطع این سیلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های مجاور جنگل های حرا باید تاییدیه زیست محیطی داشته باشند

طرح های مجاور جنگل های حرا باید تاییدیه زیست محیطی داشته باشند