مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:052021-01-19اجتماعي

زاهدان مستعد تبدیل شدن به یک کلان شهر آلوده


معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان با میانگین 48 روز یخبندان شبانه در سال و وارونگی های دمایی پی در پی، مستعد تبدیل شدن به یک کلان شهر آلوده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان با میانگین 48 روز یخبندان شبانه در سال و وارونگی های دمایی پی در پی، مستعد تبدیل شدن به یک کلان شهر آلوده است.

محمود دیانتی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: در شرایط وارونگی دمایی، لایه های بالای جو گرمتر از سطح زمین است که مانع تبادل گازها و حرکت صعودی هوا می شود، این اتفاق موجب می شود که آلاینده های شهری در سطح زمین باقی بماند و موجب آلودگی هوا شوند.

وی افزود: وارونگی دمایی به دلیل مرتفع بودن شهر زاهدان جزو اقلیم این شهر به شمار می رود و همه ساله در فصل سرد سال اتفاق می افتد.

دیانتی ادامه داد: همین امروز وارونگی دمایی مهمترین پدیده جوی شهر زاهدان است که ضخامت لایه وارونه حدود 750 متر است که شرایط قابل توجهی است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن هوای زاهدان باید از همین امروز در فرایندهای توسعه شهری به ویژه توسعه صنعتی به ظرفیت های اقلیمی این شهر توجه شود و پیوست های اقلیمی، ضمیمه تمامی طرح های شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاهدان مستعد تبدیل شدن به یک کلان شهر آلوده

زاهدان مستعد تبدیل شدن به یک کلان شهر آلوده