مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 07:502021-01-19اقتصادي

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از توزیع نابرابر جهانی واکسن کرونا


برای مثال کانادا با جمعیت 38 میلیونی بیش از 190 میلیون دوز واکسن کرونا سفارش داده است.

- دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از توزیع نابرابر و غیرعادلانه واکسن کرونا بین کشورهای ثروتمند و کم درآمد انتقاد کرده و هشدار داده این روند به شیوع بیشتر ویروس کرونا و رنج انسانی و اقتصادی بیشتر منجر خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دیروز (دوشنبه) در سخنانی در نشست هیات مدیره این سازمان گفت: صریح بگویم جهان در آستانه یک شکست اخلاقی فاجعه بار قرار دارد که بهای آن را انسان ها با جان و مال خود در کشورهای فقیر خواهند پرداخت.

او با انتقاد از خودخواهی کشورهای ثروتمند در توزیع و تخصیص واکسن کرونا گفت: رویکرد اول-خودم یک رویکرد محکوم به شکست است چون موجب بالا رفتن قیمت و هجوم برای خرید واکسن می شود.

این مقام سارمان بهداشت جهانی با انتقاد از توزیع نابرابر واکسن کرونا بین کشورهای جهان گفت: تاکنون 39 میلیون دوز واکسن کرونا میان 49 کشور ثروتمند جهان تزریق شده و این در حالی است که یک کشور فقیر تنها 25 دوز واکسن دریافت کرده است.

او افزود: این عادلانه نیست که در کشورهای ثروتمند جوانترها و افراد سالم پیش از افراد در معرض خطر و سالمند در کشورهای فقیر واکسن کرونا بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از توزیع نابرابر جهانی واکسن کرونا

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از توزیع نابرابر جهانی واکسن کرونا