مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 07:252021-01-19پزشكي

بخندید؛ تاب بیاورید!


همه ما مَثَل قدیمی خنده بر هر درد بی درمان دواست را زیاد شنیده ایم، ولی آیا این فرآیند تاثیری بر بهبود جان و روح آدمی دارد که این مثل، آشنای گوش همه ما شده است؟ بنابراین اولین کارکرد خندیدن برای ما کمک به بقا بوده، - ایسنا/بوشهر همه ما مَثَل قدیمی "خنده بر هر درد بی درمان دواست" را زیاد شنیده ایم، ولی آیا این فرآیند تاثیری بر بهبود جان و روح آدمی دارد که این مثل، آشنای گوش همه ما شده است؟ بنابراین اولین کارکرد خندیدن برای ما کمک به بقا بوده، اینکه از طریق تاثیراتی که روی فرایند دلبستگی و بین والدین و مخصوصاً مادر و کودک داشته در واقع به بقای ما کمک کرده است.

راضیه خرم آبادی، روانشناس و مشاور ضمن تشریح تاثیرات مثبت خنده و یاد کردن از خنده به عنوان اولین کارکرد کمک به بقا عنوان کرد: خنده فواید و تاثیرات مثبت فراوانی در جنبه های مختلف جسمی و روانشناختی، عاطفی و اجتماعی دارد و شاید بتوان گفت یکی از اولین مسیرهایی که ما توانستیم با آن ارتباط اجتماعی بگیریم از طریق خنده بوده است یعنی از همان زمانی که ما از شش هفتگی لبخند زدیم و بعد کم کم در دو ماهگی تبدیل به خنده شد.

وی اضافه کرد: خنده یک واکنش غیر ارادی است که باعث انقباضِ هماهنگِ چندین ماهیچه صورت و سریع تر شدن تنفس و جریان خون می شود و باعث می شود یک سری مواد شیمیایی به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخندید؛ تاب بیاورید!

بخندید؛ تاب بیاورید!