مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:052021-01-19سياسي

وزارت امور خارجه اختیارات هماهنگی روابط اقتصادی خارجی را ندارد


ما معتقدیم که باید وزارت خارجه اختیاراتی داشته باشد تا بتواند روابط اقتصادی خارجی را هماهنگ کند که ما این اختیار را الان نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت مبنی بر اینکه چرا دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه جدی گرفته نمی شود؟، گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی نیازمند همکاری همه ارکان کشور، دولت و مجلس است و بنده امروز برای توضیح به مجلس نیامده ام، بلکه برای درخواست کمک به مجلس آمده ام.

وی بیان کرد: بر اساس پیشنهاد مجلس و همفکری که ما و کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره قبل داشتیم، قرار شد که معاونت اقتصادی وزارت خارجه مجددا احیا شود و ما کل ساختار وزارت خارجه را بهم ریختیم و از یک ساختار منطقه ای آن را تبدیل به ساختار موضوعی کردیم تا پیگیری موضوعات اقتصادی در وزارت خارجه همسطح موضوعات سیاسی شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از با سابقه ترین سفرای ما که هم در آفریقا، هم در آسیا و هم در اروپا و روسیه سفیر بود، معاون اقتصادی وزارت خارجه شد و لذا ما این اقدام ساختاری را انجام دادیم و یک آموزش اقتصادی هم گذاشتیم و تلاش کردیم که در 8-7 سال گذشته جهت گیری وزارت خارجه را که قبلا سیاسی و امنیتی بود به گونه ای تغییر دهیم که مسائل اقتصادی هم مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت امور خارجه اختیارات هماهنگی روابط اقتصادی خارجی را ندارد

وزارت امور خارجه اختیارات هماهنگی روابط اقتصادی خارجی را ندارد