مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:052021-01-19سياسي

ظریف: دیپلماسی اقتصادی نیازمند همکاری همه ارکان کشور است


وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که تحقق دیپلماسی اقتصادی فعال نیازمند همکاری همه ارکان کشور به ویژه دولت و مجلس است.

- وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که تحقق دیپلماسی اقتصادی فعال نیازمند همکاری همه ارکان کشور به ویژه دولت و مجلس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال فرهاد بشیری درخصوص این که چرا دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه جدی گرفته نمی شود؟ بیان کرد: بحث دیپلماسی اقتصادی مساله پیچیده ای است که نیازمند همکاری همه ارکان کشور به ویژه دولت و مجلس می باشد.

بنده امروز برای توضیح به مجلس نیامده ام بلکه برای درخواست کمک به مجلس آمده ام، ساختار وزارت خارجه از سال 1366 به ساختار منطقه ای تبدیل شد در ساختار منطقه ای معاونت اقتصادی وزارت خارجه که در کنار معاونت سیاسی قرار داشت کنار گذاشته شد.

هدف این بود تا روابط با کشورها در یک معاونت متمرکز شود که این فلسفه درست بود اما واقعیت این است به خاطر حجم فشارهای سیاسی و امنیتی که بر روی وزارت خارجه وارد بود طبیعتا دستگاه دیپلماسی و معاونت منطقه ای به مسائل سیاسی و امنیتی گرایش پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به فشارهایی که در وزارت خارجه وارد شد بحث اقتصاد به موضوع ثانویه در وزارتخانه تبدیل شد در زمان وزارت دکتر خرازی با توجه به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: دیپلماسی اقتصادی نیازمند همکاری همه ارکان کشور است

ظریف: دیپلماسی اقتصادی نیازمند همکاری همه ارکان کشور است