مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:452021-01-19اقتصادي

تنوع نقش مایه ها و ریز بافت بودن از نمادهای سفره کُردی مرغوب است


رنگ و نگار فرش های ایرانی که طرح های اصیل و سنتی آن نماد تاریخ، اعتقادات فرهنگی و مذهبی خاصی است باعث شده کنار هم آمدن این همه زیبایی در یک قاب چند در چند هر فردی را به تحسین وا دارد؛ - ایسنا/خراسان رضوی رنگ و نگار فرش های ایرانی که طرح های اصیل و سنتی آن نماد تاریخ، اعتقادات فرهنگی و مذهبی خاصی است باعث شده کنار هم آمدن این همه زیبایی در یک قاب چند در چند هر فردی را به تحسین وا دارد؛ پس شکی نیست که فرش های ایرانی  با ویژگی های گفته شده یکی از پرطرفدارترین فرش‎ های جهان است و شهرت زیادی در بازارهای جهانی دارد.

عبدالله احراری، عضو انجمن علمی فرش ایران، در گفت وگو با ایسنا در خصوص معرفی سفره های کردی اظهار کرد: سفره های کردی از دستبافته های اقوام کرد است که به عنوان کرمانج در شمال خراسان رضوی و استان خراسان شمالی سکنی گزیده اند.

دو طایفه و قوم کرد از زمان صفویه در زمان سلطنت شاه عباس از غربی ترین منطقه ایران به سمت خراسان کوچانده شدند و هدف از این اقدام ایجاد تعادل و جلوگیری از هجوم ازبک ها در منطقه خراسان بوده است.

وی افزود: برخی از این اقوام در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ساکن شده اند اما گروه های همراه با این اقوام در مسیر سکنی گزیدند که می توان از استقرار آن ها در قزوین، ورامین، کلاردشت و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع نقش مایه ها و ریز بافت بودن از نمادهای سفره کُردی مرغوب است

تنوع نقش مایه ها و ریز بافت بودن از نمادهای سفره کُردی مرغوب است