مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:352021-01-19اقتصادي

8600 هکتار نهال کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد


مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اجرای عملیات بیولوژیک با نهال کاری هشت هزار و 600 هکتار اراضی استان آغاز شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک است.

- جعفر مرادی حقیقی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه طرح اجرای مجدد اراضی تخریبی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: این طرح بعد از بررسی در کمیته فنی و برای اجرا به نحو مطلوب ابلاغ شد که هم اکنون برای شاهرود در دست اجرا است.

وی ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک با نهال کاری هشت هزار و 600 هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شده است، افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود پوشش گیاهی نواحی بیابانی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه مالچ ریگی دو سال پیش با مشارکت منطقه اقتصادی گرمسار کلید خورد، ابراز داشت: این عنوان طرح پیشنهادی پرفسور کردوانی بود که به صورت آزمایشی در 63 هکتار زمین انجام شد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرسایش خاک استفاده از مالچ ریگی به عنوان یکی از مصالح طبیعی موجود در منطقه می تواند در راستای اهداف فوق الذکر مؤثر باشد، تصریح کرد: طی بازدید سازمان جنگل ها از منطقه طرح مالچ دیگری نیز پیشنهاد شد هم اکنون این طرح باهم انجام شدند تا مقاومت نسبت به تغییرات در آن سنجیده و در نهایت یکی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8600 هکتار نهال کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد

8600 هکتار نهال کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد