مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:002021-01-19اقتصادي

لرستان از طرح گردشگری غرب کشور حذف شده است


مربع گردشگری غرب کشور به عنوان ایده من متاسفانه در کرمانشاه بدون حضور لرستان مطرح شده است.

- ایسنا/لرستان یک باستان شناس گفت: مربع گردشگری غرب کشور به عنوان ایده من متاسفانه در کرمانشاه بدون حضور لرستان مطرح شده است.

دکتر عطا حسن پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در کمیته گردشگری اتاق بازرگانی لرستان پیشنهادی را برای توسعه و رونق گردشگری لرستان مطرح کردم.

وی با بیان اینکه لرستان آثار ثبت جهانی ندارد، بیان کرد: مجبوریم برای جذب گردشگر به استان پیوندی بین استان های همجواری که آثار ثبت جهانی شده دارند برقرار کنیم.

این باستان شناس افزود: همانگونه که سه استان یزد، اصفهان و فارس برای جذب گردشگری و رونق صنعت توریسم در مناطق خود مثلث گردشگری ایجاد کردند و گردشگران خارجی پس از بازدید از آثار هر استان به استان دیگری سفر می کنند.

حسن پور اضافه کرد: براین اساس پیشنهاد دادم با وجود استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه و همدان مربع گردشگری تشکیل و بر اساس آن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی این چهار استان را طی نقشه ای در اختیار گردشگر خارجی قرار دهیم و از این طریق به رونق این صنعت در منطقه لرستان قدیم کمک کنیم.

این دکترای باستان شناسی با بیان اینکه براساس جغرافیای تاریخی ایران دلایل متقنی برای این پیشنهاد دارم، تصریح کرد: در جغرافی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان از طرح گردشگری غرب کشور حذف شده است

لرستان از طرح گردشگری غرب کشور حذف شده است