مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 04:252021-01-19اقتصادي

اردبیل، استان معین برای مراودات با جمهموری آذربایجان انتخاب شد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: اردبیل به خاطر داشتن طولانی ترین مرز مشترک با جمهوری آذربایجان به عنوان استان معین ایران برای مراودات با این کشور انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ارژنگ عزیزی شامگاه دوشنبه در برنامه زنده رادیویی صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: به دلیل داشتن مناسب های مشابه و مشترک با کشور آذربایجان، رییس اتاق بازرگانی استان استان اردبیل به عنوان رییس اتاق مشترک جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان منصوب شده و به همین دلیل نقش استان اردبیل در بازسازی منطقه قره باغ بسیار برجسته خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت آذربایجان برای بازسازی قره باغ مصمم و جدی است افزود: دولت آذربایجان در برنامه ای پنج ساله برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ 10 میلیارد دلار اعتبار پیش بینی کرده که دو میلیارد دلار آن برای سال 2021 میلادی است.

عزیزی ادامه داد: استان اردبیل جزو اولین استان های مرزی بوده که با برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان (باکو) و همچنین دیدار استاندار و رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران آمادگی خود را برای بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل، استان معین برای مراودات با جمهموری آذربایجان انتخاب شد

اردبیل، استان معین برای مراودات با جمهموری آذربایجان انتخاب شد