مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 04:252021-01-19اقتصادي

تداوم شیوه نامه فولادی، زنجیره فولاد کشور را متوقف می کرد


معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: اگر شیوه نامه فولادی تداوم پیدا می کرد و یا اگر در آینده چیزی شبیه آن اجرا شود، طی چند ماه کل زنجیره فولاد از بالا تا پایین متوقف خواهد شد، - ایسنا/اصفهان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: اگر شیوه نامه فولادی تداوم پیدا می کرد و یا اگر در آینده چیزی شبیه آن اجرا شود، طی چند ماه کل زنجیره فولاد از بالا تا پایین متوقف خواهد شد، این در حالیست که در کشور ارزی وجود ندارد و تولیدکنندگان ناچارند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

مهرداد تولاییان در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیر تصمیم لغو شیوه نامه فولادی توسط معاون اول رییس جمهور بر وضعیت فعلی فولادسازان، اظهار کرد: به طور قطع لغو این شیوه نامه به نفع کل صنعت فولاد و همچنین تمام صنایع از پایین دستی تا بالادستی است.

وی با اشاره به دو ایراد شیوه نامه فولادی، گفت: در کل هویت وجودی بورس با قیمت گذاری در تناقض صددرصدی است و با قیمت گذاری در بورس، رانت ایجاد می شود، همچنین باید توجه داشت که در دنیا قیمت در بورس وجود ندارد و بورس، بازار عرضه و تقاضا است.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان همچنین افزود: محدودیت دیگر این شیوه نامه با توجه به اینکه قیمت ها را فوق العاده کاهش می داد این است که فولاد ساز را ناچار کرده بود تا تنها با 70 درصد قیمت جهانی محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم شیوه نامه فولادی، زنجیره فولاد کشور را متوقف می کرد

تداوم شیوه نامه فولادی، زنجیره فولاد کشور را متوقف می کرد