مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 17:502021-01-18اقتصادي

ایجاد گله ممتاز ژنتیکی برای اولین بار در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، آرش فرزادنیا اظهار کرد: اتفاق خوبی که در صنعت دام پروری آستان قدس رضوی در سال جهش تولید رخ داد این بود که ازنظر ژنتیک دام و هم چنین ازنظر خط ژنی در دام هلشتاین به استقلال رسیدیم.

بیشترین تعداد دام صنعتی در کشور از همین نژاد است و وابستگی خیلی شدیدی به شرکت های آمریکایی و غربی در واردات اسپرم داشتیم.

مدیرعامل مؤسسه دام پروری صنعتی آستان قدس رضوی بیان کرد: در سال جهش تولید، با کمک یکی از مشاوران ژنتیک دنیا که ایرانی است و با اعتقاد به عملکرد مطلوب ایشان، گله ای تحت عنوان الیت ایجاد کردیم، بدین معنا که دام های برتر ازنظر ژنتیکی را در گله های مختلف دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی و از بین 10 تا 12 هزار رأس، 300 رأس دام برتر را انتخاب کردیم و این گله را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از ایجاد این گله متمایز که در حقیقت یک برنامه اصلاح نژادی با سطح بالا خواهد بود ایجاد نسلی برتر برای آینده گاو های شیری نژاد هلشتاین در منطقه غرب آسیاست افزود: در گله موردنظر، نر ها و هم چنین ماده های برتر از طریق تست های DNA و نیز بررسی شجره نامه و رکورد ها شناسایی و رتبه بندی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد گله ممتاز ژنتیکی برای اولین بار در کشور

ایجاد گله ممتاز ژنتیکی برای اولین بار در کشور