مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 16:002021-01-18سياسي

دادخواهی حضرت زهرا(س) از بنیان های حکومت


پایگاه خبری جماران، حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر رحمت(ص) مورد ظلم قرار گرفتند که سید شرف الدین این گونه گزارش کرده است: طرفداران علی(ع) و هواخواهان اهل بیت که تعداد آنها از 270 نفر تجاوز می کرد، حاضر به بیعت با خلیفه نبودند.

خلیفه ترسید که چون اهل بیت(ع) درآمد سرشاری از خمس و نخلستان های فدک دارند، یک روزی بر او بشورند و لذا در وهله اول تصمیم گرفت دست آنها را تهی نگاه دارد تا قدرت قیام نداشته باشند و دنیاپرستان از اطراف آنها پراکنده شوند.

و خلاصه حق قطعی او را از او ستاندند! مراحل دادخواهی حضرت زهرا(س): 1) فرستادن نماینده پیش حاکمیت جهت مطالبه میراث(اعم از فدک و غیر آن) و طرح فدک به عنوان ارث قبل از طرح آن به عنوان نحله و بخشش.

بخاری با سندش در کتاب صحیح، از عایشه نقل می کند: فاطمه چند نفر را فرستاد نزد خلیفه و شکایت از عُمّال او کرد و پیغام داد فدک میراث من است و آنچه از خمس خیبر باقی مانده بهره ما می باشد، دستور بده تا فدک را برگردانند.

او به نمایندگان دختر پیغمبر(ص) گفت: من از پیغمبر شنیدم که فرمود: نحنُ معاشرَ الانبیاء لا نُورَثْ.

یعنی ما جماعت پیغمبران ارث نمی گذاریم.

(ج3ص40) ابن ابی الحدید معتزلی می گوید: من از این حدیث و جواب خلیفه در شگفتم زیرا فاطمه(س) در احتجاج خود با ابوبکر بر سر فدک گفت: تو وارث پیغمبری یا اهل او؟ وی جواب داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادخواهی حضرت زهرا(س) از بنیان های حکومت

دادخواهی حضرت زهرا(س) از بنیان های حکومت