مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 14:552021-01-18پزشكي

تاثیر آلودگی هوا بر میزان مرگ و میر کرونا


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف آلودگی هوا احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ یعقوب حاجی زاده امروز (دوشنبه- 29 دی ماه) در نشست مجازی روز ملی هوای پاک با موضوع اثرات آلودگی هوا بر سلامت با تاکید بر میزان مرگ و میر کووید 19 ، اظهار کرد: تحقیقات حاکی از این است افراد در معرض هوای آلوده به مدت طولانی، در برابر ویروس کرونا مقاومت کمتری دارند و سیستم ایمنی آنها ضعیف می شود.

وی افزود: ریه افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، دچار مشکل می شود و سیستم تنفسی و قلبی عروقی آنها در معرض آسیب قرار می گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه افرادی که در برابر آلودگی هوا قرار دارند، در برابر تاثیر ویروس کرونا، آسیب پذیرترند و احتمال مرگ و میر در بین این افراد بیشتر است، گفت: تحقیقات نشان می دهد، هرچه فردی بیشتر در معرض آلودگی هوا باشد احتمال وخیمتر شدن علائم بیماری کووید 19 و مرگ و میر در اثر این بیماری افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حاجی زاده اثر آلودگی هوا بر روی سلامت انسان را طولانی مدت دانست که به زودی مشخص نمی شود و افزود: به همین دلیل به این موضوع توجه کمتری شده و حتی برخی آمار ارائه شده را قبول ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر آلودگی هوا بر میزان مرگ و میر کرونا

تاثیر آلودگی هوا بر میزان مرگ و میر کرونا