مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 12:402021-01-18پزشكي

مغز چطور هنگام خواب دیدن بدن را فلج می کند؟


هنگامیکه می دیدیم هومر سیمپسون(شخصیتی کارتونی در سریال سیمپسون ها) هنگام رانندگی یا در حالی که در کلیسا بود و حتی هنگامیکه با راکتور هسته ای کار می کرد، - هنگامیکه می دیدیم هومر سیمپسون(شخصیتی کارتونی در سریال سیمپسون ها) هنگام رانندگی یا در حالی که در کلیسا بود و حتی هنگامیکه با راکتور هسته ای کار می کرد، به خواب می رفت، برایمان خنده دار بود اما در واقعیت حمله خواب، کاتاپلکسی و اختلال رفتاری خواب حرکت تند چشم، همه از بیماری های جدی مرتبط با خواب هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تکنولوژی نتورکس، اخیرا محققان دانشگاه تسوکوبا ژاپن به سرپرستی پروفسور تاکشی ساکورای (Takeshi Sakurai) نورون هایی را در مغز یافتند که هر سه اختلال را به هم پیوند می دهد و می تواند هدفی برای توسعه درمان های مناسب برای این اختلالات باشد.

حرکت تند چشم در خواب هنگامی که ما رویا می بینیم رخ می دهد.

چشمان ما پی در پی حرکت می کنند اما بدن ما بی حرکت است.

این حالت که همانند فلج تقریبی عضلات هنگام رویا دیدن است و حرکت تند چشم در خواب-آتونیا(REM-atonia) نامیده می شود و در افراد مبتلا به اختلال رفتاری حرکت تند چشم در خواب وجود ندارد.

عضلات به جای اینکه در هنگام حرکت تند چشم در خواب بی حرکت باشند، به اطراف حرکت می کنند و اغلب به حدی حرکت شان زیاد می شود که فرد بلند می شود ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز چطور هنگام خواب دیدن بدن را فلج می کند؟

مغز چطور هنگام خواب دیدن بدن را فلج می کند؟