مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 11:252021-01-18اقتصادي

رونمایی از موتورهای جدید در مرکز تحقیقات ایران خودرو


امروز با حضور وزیر صنعت از موتورهای جدید ایران خودرو رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز با حضور وزیر صنعت ، رییس سازمان ملی استاندارد و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از سه موتور جدید تولید ایران خودرو رونمایی شد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم اعلام کرد: بعد از تصویب قانون هوای پاک در سال 1374 و تغییراتی که در این قانون در سال 96 روی داد وظیفه خودروسازان به عنوان یکی از منابع متحرک در بحث آلودگی هوا کاهش مصرف سوخت در خودروها  عنوان شد.

بر این اساس میزان مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر از میزان 12 لیتر در سال 70 به 8 لیتر در سال 96 و هم اکنون به میانگین 7.

8 لیتر رسیده است.

وی همچنین گفت: استاندارد خودروها پارسال به یورو 4 رسید سال 99 این استاندارد به یورو 5 رسیده و هم اکنون سه موتوری که امروز معرفی می شود در قالب سه استوانه ملی با استاندارد آلایندگی یورو 6 طراحی شده اند.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین گفت: موتور بهینه شده EF7 در بهمن امسال رونمایی می شود که یک لیتر کاهش مصرف سوخت خواهد داشت و برای این پروژه 10 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، مشخصات موتور یک لیتری سه استوانه به ظرفیت 1048 سی سی و با قدرت 72 اسب بخار و 98 گشتاور نیوتن در متر است همچنین موتور 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از موتورهای جدید در مرکز تحقیقات ایران خودرو

رونمایی از موتورهای جدید در مرکز تحقیقات ایران خودرو