مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 11:152021-01-18اقتصادي

ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و کشاورزان با ساخت انسکتاریوم


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان با اشاره به این که با کنترل بیولوژیک آفت محصول سالم و عاری از باقیمانده سموم شیمیایی تولید می شود، - عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان مطرح کرد: ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و کشاورزان با ساخت انسکتاریوم ایسنا/لرستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان با اشاره به این که با کنترل بیولوژیک آفت محصول سالم و عاری از باقیمانده سموم شیمیایی تولید می شود، افزود: همچنین با ایجاد انسکتاریوم برای تعدادی از فارغ التحصیلان و کشاورزان اشتغال ایجاد شده و با کنترل بیولوژیک آفات، آلاینده های شیمیایی در محیط زیست کاهش می یابد.

مختار داشادی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در کشور می تواند به دلیل محدودیت منابع آبی و شرایط اقلیمی مناسب در کشور باشد.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان مخاطرات استفاده از سموم شیمیایی آفتکش به ویژه در سبزی و صسفی جات و پیامدهای نامطلوب آن بر سلامت انسان و محیط زیست کاملاً روشن و اثبات شده است.

داشادی ادامه داد: در حال حاضر سطح قابل توجهی از زمین های زیرکشت سبزیجات گلخانه ای، تحت پوشش مدیریت تلفیقی مبتنی بر کنترل بیولوژیک است که باعث کاهش 50 تا 99 درصدی مصرف آفت کُش ها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و کشاورزان با ساخت انسکتاریوم

ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و کشاورزان با ساخت انسکتاریوم