مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 11:002021-01-18اجتماعي

محیط زیست: مرگ سالانه 30 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل و تکان دهنده است، تاکید کرد: انجام نشدن محورهای مؤثر بر کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ از عدم اولویت و اهمیت موضوع قانون هوای پاک به عنوان محملی قابل اتکا برای برون رفت از معضل آلودگی هوا در کلانشهرها حکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شینا انصاری صبح امروز در ششمین نشست تخصصی کمیته محیط زیست کلانشهرهای کشور که بصورت برخط برگزار شد با اشاره به تقارن این نشست با هفته هوای پاک گفت: در حال حاضر همزمانی آلودگی هوا با شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت و پیچیده ای را برای شهرهای بزرگ کشور فراهم کرده است.

از یک طرف مواجهه با آلاینده ذرات معلق در هوا می تواند منجر به تشدید بیماری های قلبی و ریوی و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و از طرف دیگر برخی راهکارهای گذشته مثل ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی کارساز نیست و تردد فزاینده خودروهای شخصی با رشد 15 درصدی خود موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

وی افزود: هر چند در نگاهی مقایسه ای میان آلودگی هوا و کرونا، این بیماری ویروسی به علت آثار و تبعات سریع خود بسیار هولناک تر به نظر می رسد اما علاوه بر هزینه های سنگین مستقیم و غیرمستقیم آلودگی هوا بر اقتصاد جهان باید اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: مرگ سالانه 30 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا

محیط زیست: مرگ سالانه 30 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا