مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:512021-01-18بين الملل

احتمال برپایی مذاکرات حج 1400 در ماه رمضان/ این بار هم حج محدود برگزار می شود؟


امسال با وجود اینکه روزهای ابتدای جمادی الثانی را سپری می کنیم، اما سعودی ها همچنان در خصوص برپا شدن یا نشدن حج تمتع اظهار نظری نکرده اند و به نظر می رسد این مذاکرات در ماه مبارک رمضان برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، براساس روال همیشگی هر ساله پس از پایان عملیات حج تمتع، عربستان سعودی برای فراهم شدن مقدمات حج سال بعد برنامه ریزی می کند.

همچنین تفاهم نامه حج تمتع با کشورهای اسلامی هر سال در ماه های جمادی الاول و جمادی الثانی منعقد می شود؛ به طوری که سال گذشته اواسط آذرماه علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت در صدر هیأتی به عربستان سفر کرد و با موافقت شروط ایران از سوی این کشور، تفاهم نامه حج تمتع 1399 منعقد شد و پس از آن برنامه ریزی بر اساس سهمیه و امکانات توسط مسؤلان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری صورت گرفت.

امسال با وجود اینکه روزهای ابتدای جمادی الثانی را سپری می کنیم، اما تفاهم نامه حج تمتع نه تنها با ایران اسلامی بلکه با هیچ کشور اسلامی منعقد نشده و سعودی ها همچنان در خصوص برپا شدن یا نشدن حج تمتع اظهار نظری نکرده اند.

البته علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت چندی پیش در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته، عرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال برپایی مذاکرات حج 1400 در ماه رمضان/ این بار هم حج محدود برگزار می شود؟

احتمال برپایی مذاکرات حج 1400 در ماه رمضان/ این بار هم حج محدود برگزار می شود؟