مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:512021-01-18سياسي

ساخت و ساز توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می شود


یک کارشناس مسکن با بیان اینکه متاسفانه ماده 4 قانون نظام مهندسی به صورت کامل اجرا نمی شود گفت: به اکثر مالکانی که جواز ساختمانی می گیرند اجازه داده می شود کار ساخت را هم خودشان انجام دهند که این روال تقریبا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه متاسفانه ماده 4 قانون نظام مهندسی به صورت کامل اجرا نمی شود گفت: به اکثر مالکانی که جواز ساختمانی می گیرند اجازه داده می شود کار ساخت را هم خودشان انجام دهند که این روال تقریبا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

شهاب سعادت نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همانگونه که برای انجام هر کاری نیاز به داشتن جواز و پروانه اشتغال به کار آن رشته و شغل الزامی است و تمامی اصناف و مشاغل دارای مجوز هستند برای اجرای کار ساختمان هم مطابق ماده 4 قانون نظام مهندسی مصوبه سال 1374 باید از افراد دارای صلاحیت استفاده شود.

وی افزود: صلاحیت حرفه ای افراد حوزه ساخت وساز را وزارت راه و شهر سازی توسط نظام های مهندسی و کاردانی و انبوه سازان به افراد و شرکتها می دهند و این افراد و شرکتها مطابق شیوه نامه های موجود و در حد صلاحیت و ظرفیت خود مجاز به انجام ان کار هستند.

رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران ادامه داد: متاسفانه تا کنون اجرای این ماده مهم قانونی به صورت کامل اجرایی نشده و به اکثر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و ساز توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می شود

ساخت و ساز توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می شود