مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:352021-01-18اقتصادي

بومی سازی 85 درصد از تجهیزات صنعت نفت در کشور


رییس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کشور بومی سازی شده و در داخل تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید محمدپور امروز در نشستی خبری با بیان اینکه 820 شرکت زیرمجموعه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هستند و از این تعداد 182 شرکت دانش بنیان بوده و به همین تعداد نیز در صف تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان قرار دارند، اظهار کرد: در مجموع 80 هزار شغل مستقیم و 250 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به توان این شرکت ها، ظرفیت ساخت تجهیزات صنعت نفت، معادل پنج میلیارد یورو برآورد می شود، تصریح کرد: 47 درصد از این شرکت ها در تهران مستقر هستند، 11 درصد نیز در استان خوزستان قرار دارند و بقیه شرکت ها در سطح کشور گسترده هستند.

به گفته رییس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در صورتی که شرایط اقتصادی بهتر شود و بتوانیم کرونا را کنترل کنیم، تا سال آینده 100 شرکت دیگر عضو انجمن دانش بنیان خواهند شد، در شرایط فعلی امکان تولید بیش از 85 درصد از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در کشور وجود دارد.

محمد پور افزود: البته به دلیل تحریم ها و کاهش قیمت نفت، حدود 40 درصد از ظرفیت سازندگان خالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی 85 درصد از تجهیزات صنعت نفت در کشور

بومی سازی 85 درصد از تجهیزات صنعت نفت در کشور