مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:352021-01-18اجتماعي

دریاچه پریشان کاملا خشک شد


دریاچه پریشان کازرون که با نام های دریاچه مور و فامور هم شناخته می شود، از بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین ایران و خاورمیانه به شمار می رفت که بر اثر تداوم خشکسالی و کم آبی کاملا خشک شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، معاون فنی محیط زیست استان فارس با اشاره به وضعیت تالاب های استان فارس اظهارد کرد: 11 تالاب در سطح استان فارس وجود دارد که 4 تالاب رامسر سایت هستند یعنی مشمول کنفوانسیون رامسرند که شامل مجموعه طشت، کمجان و بختگان و پریشان می شود.

نبی الله مرادی با بیان اینکه دریاچه پریشان از سال 86 آبی به خود ندیده و کامل خشک شده است، گفت: در این دریاچه سطح ایست آبی چندین متر از کف تالاب پایین تر رفته و تقریبا همه چشمه های اطراف تالاب خشک شدند؛ اقداماتی برای احیای دریاچه انجام شده اما به دلیل اینکه کمبود مخزن شدید است نتوانسته جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه باید کمکی به دریاچه پریشان شود تا این افت جبران شود و بعد با یک مدیریت مناسب پایدار نگه داشته شود، افزود: بختگان نیز در فهرست مونترو قرار گرفته است، اگر تالابی دچار مشکل شود و احتمال از دست دادن کارکردهای زیستی و اکولوژی را داشته باشد، در این فهرست قرار می گیرد تا دولت ها حساس شوند و بتوانند آن را احیا کنند که اگر احیا نشود تالاب مذکور از کنوانسیون رامسر خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه پریشان کاملا خشک شد

دریاچه پریشان کاملا خشک شد