مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:252021-01-18اجتماعي

هوای پاک، نیازمند تعهد مسئولان و مشارکت مردم


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برای تأمین هوای پاک به عنوان یکی از مؤلفه های زیست محیطی برای زیست بهتر انسان ها، تعهد مسولان و مشارکت مردم نیاز است.

- رضا میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هوا به عنوان عنصر حیاتی همه موجودات زنده، مهمترین نقش را در حیات انسان ایفا می کند و چند سالی است که داشتن هوای پاک و سالم، به ویژه در کلانشهرها برای مردم و دولتمردان به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است، در ایران، بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مانند تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا و اعلام روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک از سال 1374 شد و هر سال به فراخور شرایط شعاری برای این روز تعیین می شود.

وی عنوان کرد شعار امسال هوای پاک ، تعهد مسئولان ، مشارکت مردم    تعین شده و هدف از اعلام روز هوای پاک  ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و  از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است ، این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد مشارکت مردم و مسئولان به منظور بهبود کیفیت وضعیت هوا باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره باینکه  29 دیماه در هفته هوای پاک به نام روز قانون و هوای پاک نام گرفته است افزود:  قانون هوای پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای پاک، نیازمند تعهد مسئولان و مشارکت مردم

هوای پاک، نیازمند تعهد مسئولان و مشارکت مردم