مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:252021-01-18پزشكي

ساخت داروی «سیمیوال» برای درمان صرع در ایران


یک متخصص دارو شناسی از ساخت داروی سیمیوال برای درمان بیماران مصروع در کشور خبر داد.

- وحید فرزانه­ فر، داروساز و متخصص داروشناسی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت:بیماری صرع طیف قابل ملاحظه ای از افراد جامعه و خانواده­ ها را درگیر می­ کند و عموما منجر به افت شاخص های کیفیت زندگی و فعالیت های اجتماعی بیماران مبتلا به صرع می شود.

وی ادامه داد: داروی سیمیوال تولید شده در یکی از شرکت­های داروسازی داخل کشور، برای بهبود علائم بیماری صرع، اختلالات خلقی و سردردهای میگرنی کاربرد دارد و با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه­ های مشابه به طور موثری در کنترل این بیماری­ها نقش دارد.

  فرزانه­ فر از شرکت داروسازی ابیان فارمد که تولید کننده سیمیوال است درباره نحوه عملکرد این دارو، گفت: داروی سیمیوال، حاوی ماده موثره سدیم والپروات و والپروییک اسید است و با تعدیل فعالیت سلول های مغز موجب کنترل علائم بیماری صرع می شود.

به گفته وی داروی سیمیوال به شکل پیوسته رهش تولید می شود؛ فرمولاسیون پیوسته رهش یکی از اشکال دارویی است که ماده موثره دارو را به صورت آهسته و پیوسته در بدن آزاد می کند، در نتیجه با ایجاد غلظت ثابت و بدون نوسان در بدن باعث اثرات درمانی پایدارتر و عوارض جانبی کمتر نسبت به انواع فرمولاسیون های قدیمی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت داروی «سیمیوال» برای درمان صرع در ایران

ساخت داروی «سیمیوال» برای درمان صرع در ایران