مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:052021-01-18اجتماعي

مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل است


مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل و تکان دهنده است و انجام نشدن محورهای مؤثر در کاهش آلودگی هوا حکایت از عدم اولویت و اهمیت موضوع هوای پاک دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیست.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان بهداشت جهانی و مرگ سالانه 7 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا در جهان اشاره کرد و ادامه داد: تلفات کرونا طی یک سال گذشته 1.

4 میلیون نفر بوده است، این در حالیست که برابر آمار کشوری و مرگ های منتسب به آلودگی هوا که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است آلودگی هوا سالانه 4500 نفر از شهروندان تهرانی و بیش از 30000 نفر را در کشور به کام مرگ می کشد.

به گفته انصاری مرگ سالانه سی هزار نفر با احتساب همه سال هایی که آلودگی هوا مانند یک بیماری مزمن در شهرهای بزرگ و صنعتی کشور در فصل زمستان و چندسال اخیر در فصل گرم سال با آلاینده ازن آماری قابل تامل و تکان دهنده است.

آماری که در کنار افزایش بیماری های سخت و مزمن ناشی از آلاینده های هوا مانند بیماری های قلبی و تنفسی، سرطان ها، بیماری های خود ایمنی از جمله بیماری ام اس و هزینه های سنگین بهداشتی حاصل از آن از ابعاد موضوع آلودگی هوا حکایت دارد و نشان می دهد که آلودگی هوا اهمیت کمتری از ویروس کرونا ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل است

مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل است