مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:052021-01-18پزشكي

تاثیر رژیم کتوژنیک بر اختلالات همراه با تشنج


یک کارشناس ارشد تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رژیم غذایی کتوژنیک ، شیوه ای تغذیه ای برای کمک به درمان بیماران دچار اختلالات ارثی همراه با تشنج است.

- ایسنا/فارس یک کارشناس ارشد تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رژیم غذایی "کتوژنیک"، شیوه ای تغذیه ای برای کمک به درمان بیماران دچار اختلالات ارثی همراه با تشنج است.

فاطمه نوری پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: رژیم غذایی کتوژنیک در درمان بیماران مبتلا به صرع یا اختلالات ارثی همراه با تشنج، که با دارو کنترل نشده است، کاربرد دارد.

این کارشناس ارشد تغذیه توضیح داد: در بیماری صرع بدن نمی تواند سوخت کافی را از گلوکز تامین کند، در نتیجه کتون های تولید شده از رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان یک سوخت جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند.

نوری پور یادآور شد که کتون ها ممکن است با مهار بعضی انتقال دهنده های مغزی باعث بهبود علایم بیماری و حفظ سلول های مغزی از آسیب شده و از نقایص بیشتر پیشگیری کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه بالینی خاطرنشان کرد: این رژیم غذایی، حاوی نسبت بالایی از چربی و میزان کمی قند و ترکیبات دارای نشاسته است و متخصص تغذیه آن را طراحی و تجویز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر رژیم کتوژنیک بر اختلالات همراه با تشنج

تاثیر رژیم کتوژنیک بر اختلالات همراه با تشنج