مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:352021-01-18پزشكي

عواملی که اثربخشی واکسن کرونا را کاهش می دهند


تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد، افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و می تواند اثر واکسن کووید 19 را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، تحقیقاتی که اخیرا توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو صورت گرفته نشان می دهد، افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و می تواند اثر واکسن  کووید 19 را کاهش دهد.

واکسن ها سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند و در نتیجه آنتی بادی تولید می شود؛ افسردگی، استرس و تنهایی می توانند مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی را افزایش دهند و همچنین مدت زمان ایمنی بدن را کوتاه کنند.

محققان معتقدند ورزش و خواب می تواند به مقابله با این اثرات کمک کند؛ تیم این پژوهش باور دارد ممکن است با اقدامات ساده ای مانند ورزش و خواب، بتوان اثرات منفی بر روی ایمنی واکسن را کاهش داد.

مطالعات قبلی نشان داده است، شرایط بهداشت روان می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و اثر بخشی واکسن های خاص را کاهش دهد.

 آنلیز مدیسون، دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: علاوه بر عوارض جسمی ناشی از ابتلا به کرونا ، این بیماری همه گیر دارای اثرات منفی بهداشت روان است که باعث اضطراب و افسردگی می شود؛ استرس های عاطفی می توانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که اثربخشی واکسن کرونا را کاهش می دهند

عواملی که اثربخشی واکسن کرونا را کاهش می دهند