مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:452021-01-18سياسي

علت ناکامی آذربایجان در اطفای حریق جنگل های هیرکانی چیست؟


آتش سوزی گسترده در جنگل های هیرکانی جمهوری آذربایجان هم مرز با شهرستان آستارا که از شامگاه روز یکشنبه 21 دی ماه آغاز شده است، وارد نهمین روز شد.

- ایسنا/گیلان آتش سوزی گسترده در جنگل های هیرکانی جمهوری آذربایجان هم مرز با شهرستان آستارا که از شامگاه روز یکشنبه 21 دی ماه آغاز شده است، وارد نهمین روز شد.

حریق پس از فروکش کردن کوتاه مدت در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، از روز چهارشنبه نیز مجدد شعله ور شده و جنگل های هیرکانی به طول تقریبی 20 کیلومتر هم مرز جمهوری اسلامی ایران در عمق بسیار زیاد در خاک جمهوری آذربایجان را خاکستر کرده است.

زبانه های آتش در کشور همسایه شمالی ایران، ابتدا از مناطق هم مرز با جنگل های هیرکانی روستای بهارستان در حوزه پایین دست حیران شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد و هم اکنون به کل نوار مرزی سرایت کرده است.

با ورود به نهمین روز، آتش بخش وسیعی از اراضی جنگلی را در آن سوی مرز بلعیده و در حال گسترش به سایر مناطق است.

پس از گذشته چند روز، از صبح روز شنبه (27 دی)، نیروهای امدادی آذربایحان در قالب نیروهای آتش نشانی و مرزبانی کشور جمهوری آذربایجان اقدام به اطفای حریق کرده اند.

دولت آذربایجان برای تسریع در عملیات اطفای حریق، علاوه بر نیروهای انسانی، از چندین دستگاه خودرو و یک فروند هواپیمای آتش نشان بهره مند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت ناکامی آذربایجان در اطفای حریق جنگل های هیرکانی چیست؟

علت ناکامی آذربایجان در اطفای حریق جنگل های هیرکانی چیست؟